بلاگ

نوشته بلاگ

خواص و مضرات میوه خشک....!!!

 

بالاخره میوه خشک خاصیت دارد یا ضرر؟

 

در این مطلب به مواردی ارزشمند با صرف وقت 3 دقیقه در خدمت شما هستیم.

 

اگر میخواهید هر روز از دسر طبیعت استفاده کنید بهتر است میوه را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید چه به صورت تازه و یا خشک شده .

قرن ها پیش معرفی میوه خشک توسط مدیترانه و خاور میانه به سایر نقاط جهان انجام شد . میشود گفت که میوه خشک و آجیل از قدیمی ترین میان وعده ها هستند که برای سلامتی ما فواید بسیار دارند.

این میان وعده های خوشمزه سرشار از پروتین ٬ چربی های ضروری برای بدن فیبر ٬ ویتامین B ٬ آهن ٬ منیزیم و.... هستند که البته باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

 

 

 

 

 

در فرایند خشک کردن میوه تمامی خواص میوه حفظ میشود به جز ویتامین ث و تیامین که معمولا به دلیل حرارت مقداری از آنها از بین می روند.

حال خیلی از افراد نگران این هستند که آیا مصرف میوه خشک باعث چاقی میشود ؟

بله . میزان کالری موجود در میوه خشک بیشتر از میوه تازه است بنابر این اگر با افزایش وزن دست و پنجه نرم میکنید بهتر است در مصرف میوه خشک با توجه به محاسبه کالری میوه مورد نظر اعتدال رعایت شود .

این در حالیست که میوه خشک هایی از قبیل گوجی بری بلوبری و کرنبری نه تنها باعث چاقی نمیشوند بلکه به کاهش اشتها و افزایش سوخت وساز نیز کم میکنند که توضیحات بیشتری از فوایدشان در مطالب قبلی در وبلاگ اشاره شده است.

 

آیا میوه خشک برای بیماران دیابتی مناسب است؟

 

 

افراد دیابتی به دلیل تکرار ادرار ناشی از مصرف میوه تازه قادر به استفاده از آن در خارج از منزل نیستند از میوه خشک هم استفاده نمیکنند چون تصور میکنند این خوراکی خوشمزه از قند بالایی برخوردار است در صورتی که مصرف برخی از این میوه ها نه تنها لطمه ای به دیابت آنها وارد نمیکند بلکه حاوی فیبر و مواد معدنی و انواع ویتامین میباشند.

 

میوه خشک هایی مانند توت و انجیر حاوی مقدار زیادی قند می باشد و برای افراد دیابتی بشدت مضر هستند .

میوه هایی مانند سیب خشک (سیب سبز ) توت فرنگی خشک آلو خشک کیوی خشک گلابی خشک و پرتقال خشک نه تنها مصرف به اندازه و متناسب آنها مفید است بلکه خاصیت های بسیاری را به همراه دارند.

البته باید در نظر داشت که برای مصرف میوه های خشک دقت شود تا از مواد افزودنی مضر و یا شیرین کننده در تولید آنها استفاده نشده باشد و در موارد خاص با پزشک تغذیه مشورت شود.

 

کلام اخر

تمام این موارد میوه خشک را تبدیل به یک میان وعده پرطرفدار کرده که مصرف  آن کوچک و بزرگ هم ندارد خواص میوه خشک برای تمام افراد سودمند میباشد همین انتخاب های کوچک در رژیم غذایی روزانه باعث تضمین سلامتیتان می شود و بیاییم در حفظ این موهبت الهی کوشا باشیم.

 

نویسنده و گردآوری : هانیه کلاته

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش